fredag 11 juli 2008

Fadderfunderingar

Ja nu har jag gjort slag i saken, och anmält mig som fadder.
Kanske är det en droppe i havet, men möjligtvis inte för det barn som
får mina pengar. För oss som lever i överflöd är det en strunt summa,
men för dem är det säkert ett välkommet bidrag förhoppningsvis.
Har läst om faddrar som gett sitt bidrag i många år, och till slut har
det barnet inte behövt pengarna mera. Det har hjälpt dem så till sist har
de kunnat klara sig själva. Det måste ändå kännas jättebra att veta att
man har bidragit till att ett barn fått det bättre. Och många bäckar små.........

1 kommentar:

Mojkan sa...

Jag förstår precis vad du menar... Mitt arma hjärta värker så när jag ser små gatubarn sitta och tigga pengar och mat. Jag har därför bestämt mig att varje dag ska jag ge bort minst 1 dollar eller köpa mat och ge dem!

Kram Marika