måndag 14 juli 2008

Vädret!!!!!!?????

Har funderat ganska mycket nu, när jag varit hemma med snuvan.
Vi människor är så otroligt i behov av fint väder, men jag har tänkt en hel del över detta. Och jag känner att det kanske inte behöver vara strålande sol, bara för att jag ska vara nöjd. Att ta tillvara på varje dag i stället, av sommaren. Ok ,låt det vara lite regn och lite blåst med, jag kan ändå njuta av ljuset och den gröna årstiden.
Ta var dag som den kommer, och göra det bästa av den. Det tror jag gör att jag blir tillfreds inom bords, och att det är då jag utnyttjar den fina tiden sommaren är.
Vi har inga översvämningar, vulkanutbrott, jordbävningar, eller större orkaner som vi behöver frukta för. Och tack och lov för det, bara lite blåst och en regnskur då och då. Vi är förskonade, och vi borde nog vara tacksamma.

1 kommentar:

lilltrölle sa...

ja du har så rätt så mamma.....vi ska vara tacksamma att vi slipper orkaner och annat skit som andra får dras med. njut av livet regnigt eller inte.
kram sandra