söndag 6 juli 2008

Lite om Leffes och min tripp

Ja som sagt, i dag är det min sista dag på semestern.
Disa och Jonny var och käkade middag med mig, sen åkte vi vidare med en rabarberpaj som jag med stor möda
lyckats få till (den här jä...a förkylningen vill inte släppa.
Sandra hade nästan lyckats med att ta ihjäl en del blommor som hon satt, men jag räddade dem i sista minuten så
jag tror att de klarar sig (lilltrölle är för duktig)=)
Men under dessa två veckor har jag ändå gjort lite av varje.
Leffe och jag åkte en sväng upp till hem trakterna, och hälsade på min kusin Florence och sen vidare till min syster Pia där vi sov över en natt. Vi sov också hos Florence, i hennes fina gäst stuga på gården. Åkte till SVAR och morsade på Mari och andra jobbar kompisar.
Det hade hänt en hel del på depån, hittade knappt för alla omflyttningar som de hade gjort.
Vi åkte upp till Ramsele på tisdag och kom hem torsdag.
Fredag började vi med Sandra och Roberts flytt, vi körde två bilar en med släp och min men den fick man inte in så värst mycket i men de blev ju det som blev (bättre än ingenting så att säga)
Sen åkte jag till alnö och vattnade blommor och grönt åt Disa.
Sen rumsterade vi om och fixade och donade med det mästa i nya huset, så måndakväll åkte jag hem och min förkylning bröt ut.
Sen bara gnäll och host med mig.

1 kommentar:

Disa Kastebo sa...

Hej mamma! Tack så mycket middagen, det var jättegott å bra för Eino att få i sej omega3 från laxen. Tack för att du varit och vattnat och pysslat hemma hos oss när vi varit och rännt runt i sverige. Kramisar från Disa