lördag 12 juli 2008

Jag åker och handlar(nyttigt förståss)

Efter ändlösa timmar framför dator och TV, i två veckors tid.
Så börjar både det ena och det andra att kännas trångt. Efter moget övervägande i fåtöljen (förstås var annars)bestämde jag mig, för att åka och handla lite nyttigt.
Sagt och gjort, på med paltorna och iväg ut i bilen, där jag förstås klev rakt i en vatten pöl. Väl inne i bilen, svärande över vattenpölen och regnet som droppade från näsan så fick jag efter många om och men i backen, som inte funkar som den ska (enligt mig då)och det bar i väg till Willys.
Där gjorde jag en perfekt parkering (enligt någon!)och rusade i regnet in genom dörrarna. Lyckades nästan med en hårfins marginal nästan meja ner en gammal tant. Spänstig som hon troligtvis var, så hann hon hoppa undan i sista minuten innan ångvälten gick förbi. Generat stammade jag fram ett förlåt!!!!och fortsatte på bresladd in i affären. Rev åt mig en korg, och hoppsan!!!!!! helt plötsligt så stod jag framför "fikabrödshyllan" Hur kunde jag hitta den så fort????????
Slet åt mig en påse och högg det störta,fetaste winerbrödet jag såg. Slängde ner det i korgen och låtsades som om det var en morot jag inhandlat. Ångande och flåsande rusade jag vidare mellan hyllorna, mjölk,lätta,bananer,nektariner(oj nu var jag nyttig)sen vitlöken inte att förglömma. I väg mot kassan, men tvärstannade vid chockladen(eldorados billiga)OjOj hur gör jag nu??????
Men så kom jag ihåg att jag glömt att köpa spisbröd, tillbaka till brödhyllan!!!
Och än en gång på väg mot kassan, plockade upp lätta, mjölken, mm,mm och helt plötsligt märker jag att spisbrödet tydligen förvandlats till två vallmofröfrallor.
Hmmmm!!märkligt. Som vanligt drar jag det jäkla kortet , fast jag har chip!!!!!
Kassörskan säger med ljus och len röst: har du chip, jag grymtar nåt och sen ut ur affären.På vägen ut möter jag "den-lilla-flinande -turken -från -espan" eller vad han nu månne vara ,kanske kosack. Han flinar som vanligt åt mig, men i dag är det ingen ide att flörta med denna dam. Han kollade lite på min dyngsura sko, och jag tänkte dra åt pepparn gubbe. Inte mitt fel att parkeringen ser ut som en krater på månen. Sen bar det av hem, väl hemma kokade jag kaffe och åt mitt hett efterlängtade Winerbröd, mulade i mig det nästan utan att tugga nån gång, med följden att jag fick världens hostattack så jag spydde upp det.
Pyyyyy paaaaaan vilka dåligt investerade pengar.
Ha det gött alla!!!!

2 kommentarer:

Disa Kastebo sa...

Hej! Det var underhållande läsning =) Det är nog inte bra att svälja morötter otuggade, tänkte först att fördelen med att spy upp den är ju att du slipper kaloriintaget. Men å andra sidan så hann du väll inte känna smaken heller... Så det blev plus-minus-n
oll. Kram Disa

lilltrölle sa...

men stackars lilla mamma, va du råkar ut för =) va du är duktig på att skriva!! det har leffe efter dig!! kramar