lördag 23 augusti 2008

Min semestervecka i Ramsele

Ja på söndag åkte Pia och jag iväg mot Hammerdal. Vi kokade kaffe och tog en macka med på resan.Stannade och sträckte på benen efter halva vägen och drack en slurk kaffe. Det var fint väder med strålade sol och min plan på att sova över hos henne grusades då jag bestämde mig för att det är nog bäst att jag åker och vänder på en gång. Tänkte att när det nu är sol är det bättre att passa på att städa då på eftermiddagen om jag skulle behöva hänga ut och vädra något av det jag hade i stugan. Sagt och gjort jag åkte bara och lämnade av Pia sen for jag raka vägen tillbaka. Gunnel ringde på vägen och grattade mig , hon skulle komma in när hon for till sin stuga. Satte igång med munskydd ,plasthandskar och ett glatt humör i råttskiten. När jag städat nedervåningen så åkte jag till Gunnel och hälsade på.
Vi gick på pizzerian och åt. Träffade Ali och hans fru. God pizza som vanligt hos honom. Gunnel och jag tog en promenad, började dra ihop sig till skurar.
Sov hos Marianne, men hon var borta och bakade tunnbröd.


Måndag den 18
Klev upp tidigt och fikade och sen drog jag iväg till stugan för att fortsätta min roliga hobby. Snacka om att råttor kan ställa till det.Slängde ut en massa dukar, mattor, sängkläder, dynor, kuddar och massa andra grejer. Sandra skulle komma med släpvagnen, hon skulle åka på förmiddagen sa hon. Klockan elva åkte jag in till Florence och fikade och fick man så klart (hon är en hyvens prisse)sen åkte jag iväg till stugan och då kom Sandra efter en stund.
Vi lastade allt skit och for till soptippen med det som tur var så var den öppen då.
Sen åkte vi in på byn för att lasta skåpet som stod i lägenheten som jag bodde i när jag var i Ramsele. Roger var så snäll och följde med oss och hjälpte oss att bära in det i stugan.Skööööööööööööööööööööööööönt att ha det gjort. Det regnade så vi var som dränkta katter jag och Sandra.
Florence ville bjuda oss på mat på kvällen och det var vi så glada för.
Vi fick god mat och god efterrätt av henne. Vi sov hos Marianne över natten.


Tisdag den 19 augusti.
Klev upp tidigt som vanligt, men Sandra fick sov tills hon vaknade. Åt frukost och sen drog vi iväg till stugan och lastade sängen som hon skulle få av mig. Vi tog bort lite ogräs framför huset och sen åkte hon tillbaka hem till Sundsvall igen. Jag fortsatte städa och var klar på eftermiddan och då åkte jag in på byn och handlade mat och fixade käk tills Marianne kom hem. Var och hälsade på Maj-Britt och surrade bort några timmar där.


Onsdag den 20 augusti.
Fixade i ordning mig och sen bar det av till Vängel, hälsade på Folke. Tre timmar bara rann iväg, sen mot junsele vallen till Arne, han hade avbytare så drack kaffe och surrade och var ner och tittade på djuren. Roger mjölkade åt honom.
På hemvägen for jag över Betåsen och in till Laila och hon spådde mig förståss.
Sen hem till Marianne och åt tacos och drack en öl. Vi kollade lite på tv och slappade på kvällen.


Torsdag den 21 augusti.
Var på svar och hälsade på, bjöd Mari på lunch på svarhuset. Träffade mycket känt folk som det var kul att surra med. Mari ville att jag skulle sova hos henne.
Var till Katarina och fikade och åt middag hos henne. Sen var jag hem till Mari på kvällen och vi surrade bort någon timme till. Sov hos Marianne.


Fredag den 22 augusti.
Marianne och jag hittade på att vi skulle åka och plocka blåbär det var ljuvligt att komma ut i skogen. Vi skrapade ihop ungefär ca 27 liter. Kul att kunna ge barnen lite bär. Jätte skönt väder oxå när vi var klar åkte vi och käkade lunch ner på svar igen.Marianne envisades med att bjuda mig men det var jag som skulle bjuda henne. Var till Maj-Britt och fick hjortron av henne och en burk med kräftor.
Var in till Katarina en sväng innan jag åkte och fick en kopp kaffe.
Sedan mot Sundsvall.
När jag kom hem åkte jag raka vägen till min lilla Havanna. Sov hos Disa och Jonny.


Lördag den 23 augusti.
Sov till kvart över åtta helt otroligt för att vara jag händer inte så ofta.
Bytte blöjor på lillan och gosade lite med henne.
Klockan tolv ungefär for jag hem och sen ut till Sandra med hennes blåbär.
Blev bjuden på middag där. Sen åkte jag hem och gjorde inget särskilt på kvällen förutom att blogga.

Inga kommentarer: